Stima de sine


Stima de sine înseamnă să dovedesc că sunt capabil de următoarele:

– Să spun ce gândesc.
– Să fac ce vreau.
– Să insist când mă lovesc de o dificultate.
– Să nu îmi fie ruşine să renunţ.
– Să nu mă las păcălit de publicitate sau de modă, care vor să mă facă să cred că nu sunt o persoană cum trebuie dacă nu port cutare marcă de haine sau nu gândesc în cutare mod.
– Să râd din toată inima dacă sunt luat peste picior fără răutate.
– Să ştiu că pot supravieţui eşecurilor mele.
– Să îndraznesc să spun,,nu” sau,,stop”.
– Să îndrăznesc să spun ,,nu ştiu”.
– Să îmi urmez calea, chiar dacă sunt singur(ă).
– Să îmi acord dreptul de-a fi fericit(ă).
– Să suport să nu mai fiu iubit(ă), chiar dacă asta mă face nefericit(ă) pe moment.
– Să mă simt împăcat cu mine însumi.
– Să spun ,,mi-e teamă” sau ,,sunt nefericit(ă)” fără să mă simt înjosit(ă).
– Să îi iubesc pe ceilalţi fără să îi supraveghez sau să îi sufoc.
– Să fac tot ce pot ca să reuşesc ceea ce vreau să reuşesc, dar fără să mă forţez.
– Să îmi dau dreptul de-a decepţiona sau de-a rata.
– Să cer ajutor fără să mă simt inferior (inferioară).
– Să nu mă desconsider şi nici să îmi fac rău când nu sunt mulţumit(ă) de mine.
– Să nu mă simt invidios (invidioasă) de succesul sau de fericirea celorlalţi.
– Să pot să supravieţuesc nefericirilor mele.
– Să imi dau dreptul de a-mi schimba părerea după ce chibzuiesc.
– Să dau dovadă de umor faţă de mine insumi.
– Să spun ce am de spus, chiar dacă am trac.
– Să trag învăţăminte din greşelile mele.
– Să mă arăt în costum de baie chiar dacă corpul meu nu e perfect.
– Să mă simt în regulă cu rănile din trecutul meu.
– Să nu îmi fie teamă de viitor.
– Să gândesc că sunt un tip bine, cu calităţile şi cu defectele sale.
– Să simt că progresez şi că trag învăţăminte din viaţă.
– Să mă accept aşa cum sunt astăzi, fără să renunţ totuşi să mă schimb mâine.
– Şi, in sfârşit, să ajung să mă gândesc şi la altceva”

Christophe Andre- “Imperfecţi, liberi şi fericiţi”

http://www.aimgroup.ro/afiliere/idevaffiliate.php?id=111&url=12

 

4 gânduri despre „Stima de sine

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.