« A trage aer adânc în piept » are o influenţă reală asupra sănătaţii noastre mentale


Data viitoare când cineva vă va spune să trageți aer adânc în piept, să știți că este un sfat de aplicat literalmente. Neurocercetătorii au constatat că „a respira adânc” are o influență benefică asupra creierului. De fapt, un studiu a scos la iveală beneficiile pe care le are controlul asupra respirației, iar acestea sunt numeroase.

Trunchiul cerebral este responsabil de reglarea respirației, precum și de reglarea bătăilor inimii. Este un fel de funcție automatizată, adică ființa umană nu are nevoie să se gândească pentru a o realiza. Cercetătorii Jose Herrero și Ashesh Mehta de la NorthShore University Hospital din Long Island și-au pus mai multe întrebări: de ce ființele umane pot să-și regleze respirația când este necesar (de exemplu, în timpul depunerii unui efort fizic)? Cum pot fi accesate aceste părți ale creierului care în mod normal sunt inaccesibile în mod conștient? Există vreun beneficiu în accesarea conștientă a acestor părți „automatizate”?respiratia2Pentru acest studiu, cei doi medici au decis să adopte o tehnică mai puțin întâlnită, după cum se explică în Quartz: în loc să constate efectele unei modificări respiratorii asupra creierului uman prin intermediul unui RMN sau a unei EEG, ei au ales să observe direct zonele active și conștiente din interiorul creierului, folosind electrozi.

O metodă mai puțin răspândită, dar care permite să avem acces la cele mai fine reacții ale acestui organ vital. Astfel, cercetătorii și-au dat seama că un control voluntar al respirației are numeroase avantaje: antrenează un control de sine sporit, asupra emoțiilor, o concentrare îmbunătățită și o stare de calm. Logic, dat fiind că ființa umană redobândește într-o anumită măsură controlul asupra unei părți automate a propriului creier.3-deep-breath

Prin urmare, expresia „respiră adânc” nu este un clișeu, căci acest mic gest fără importanță este, de fapt, cea mai bună modalitate de a ne ridica deasupra anumitor neplăceri zilnice. Fiind deja folosite din plin în tehnici de relaxare, cum ar fi yoga sau sofrologie, modificările respiratorii urmează, de fapt, o logică anatomică destul de simplă.

În viitor, Jose Herrero și Ashesh Mehta doresc să-și continue acest studiu pentru a înțelege „ce impact poate avea asupra ființei umane accesul la părțile ascunse ale psihicului”. Până atunci, nu ezitați să trageți aer adânc în piept pentru a putea întâmpina cu seninătate noua săptămână care va începe.


ccc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.