Rugăciunea şi creierul uman – noi descoperiri ştiințifice


Cu ani în urmă, în America a existat o campanie anti-drog cu un mesaj simplu, dar convingător. Un om ținea în mână un ou și spunea: „Acesta este creierul tău”. Apoi arăta spre o tigaie încinsă zicând: „Iar acesta este drogul”. După aceea spărgea oul şi îi dădea drumul în tigaie, arătând rezultatul: „Aceasta este creierul tău după ce ai consumat droguri”. În cele din urmă, privea spre aparatul de filmat şi întreba: „Alte întrebări?”.

Recent, cercetătorii au descoperit (dacă mai era necesar) ca THC – compusul psihoactiv din marijuana – poate perturba concentrarea, memoria, luarea deciziilor și motivația pentru aproximativ 24 de ore și chiar mai mult. Un instructor în psihologie la şcoala medicală Harvard spunea însă, de curând, pentru New York Times, că „aceste efecte structurale pot fi văzute pe creier”, iar efectele pot fi mai lungi decât se crezuse anterior. În urma scanării creierelor unor persoane cu vârste între 18 şi 25 de ani, care se drogau, el a observat pe ecranul computerului său diferenţe vizibile în structura creierului.

Descoperirea nu a fost ceva prea spectaculos, întrucât toată lumea se cam aştepta la aşa ceva. Dar, ce se petrece cu creierul, oare, atunci când ne rugăm? Ce face ca rugăciunea să fie atât de puternică și de eficientă, aşa cum atestă toţi cei care o practică? Ajungem astfel la o altă descoperire recentă: Un neurolog de la Spitalul Thomas Jefferson din Philadelphia (SUA) a studiat un grup de călugărițe franciscane, care au aderat la o rugăciune meditativă comună. El a descoperit că zona creierului asociată cu sentimentul „propriului sine” a început să se „închidă” („shut down”). El a observat că în timpul rugăciunii „devii conectat la Dumnezeu, iar sentimentul eului personal a dispărut”.act-like-men-praying-graphicDeci, conform cercetătorului american, conexiunea cu Dumnezeu este ceva vizibil la nivelul creierului: devii conectat la propriu direct cu Dumnezeu şi renunţi la sine. Aceasta reprezintă o transformare fundamentală și totodată o adevărată vindecare: omul devine conectat direct cu Dumnezeu. Rugăciunea, ca şi meditaţia yoghină, au puteri uluitoare, aşa cum ne-au asigurat mereu marii înţelepţi, iar ştiinţa modernă vine acum să confirme acest fapt. Inclusiv structura internă a creierului se modifică (fizic), transformându-ne uşor-uşor cu totul. Rugăciunea ne transformă în oameni detaşaţi de eul propriu limitat, pentru a forma legături profunde cu Dumnezeu și cu oamenii din jurul nostru.

Rugăciunea este puternică și eficientă, pentru că ne conferă curajul de a acţiona benefic, fiind ajutaţi de Dumnezeu, şi înțelepciunea de a discerne. Dacă ar fi să ne reimaginăm vechea reclamă anti-drog, am putea să arătăm mai întâi spre oricare dintre noi, apoi către meditaţie sau rugăciune, iar rezultatul va fi un om nou, vindecat și reîntregit, în armonie cu el însuşi şi cu întreaga fire.discipline-of-prayer-theSfântul Apostol Iacov, în epistola sa către Biserica din Ierusalim îi invită pe oameni la rugăciune, atunci când sunt în suferinţă, când sunt veseli, când sunt bolnavi, promițând că rugăciunea celor neprihăniți este puternică și eficientă. Sfântul Iacov era convins că rugăciunea poate avea un efect semnificativ asupra creierului nostru, asupra trupului, inimii şi sufletului, atât în vremurile grele cât și în cele bune.

13. Este vreunul dintre voi în suferinţă? Să se roage. Este cineva cu inimă bună? Să cânte psalmi.
14. Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului.
15. Şi rugăciunea credinţei va mântui pe cel bolnav şi Domnul îl va ridica, şi de va fi făcut păcate se vor ierta lui.
16. Mărturisiţi-vă deci unul altuia păcatele şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului.
17. Ilie era om, cu slăbiciuni asemenea nouă, dar cu rugăciune s-a rugat ca să nu plouă şi nu a plouat trei ani şi şase luni.
18. Şi iarăşi s-a rugat şi cerul a dat ploaie şi pământul a odrăslit roada sa
.” (Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iacov, capitolul 5)

sursa-yogaesoteric.net


ccc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.