CUNOASTEREA DE SINE


Perlele discriminării scrise de Adi Shankaracharya

Valoarea nașterii umane
2. Este, prin harul Sinelui, care cea mai mare binecuvântare a vieții pe care o poți obține: statutul de ființă umană înzestrată cu o dorință arzătoare de libertate și o relație cu un îndrumător calificat.
3. O persoană care este înzestrată cu calități corespunzătoare și care înțelege Vedele, care își îndreaptă atenția spre ireal și care nu depune eforturi pentru eliberare, comite un adevărat suicid spiritual.
4. Fără cunoaștere de sine o persoană care studiază Vedanta si practică ritualuri pentru a îmbuna zeii în diverse scopuri nu își va câștiga libertatea.
5. Poți realiza milioane de acțiuni; nu îți vor aduce cunoașterea de Sine. Acțiunile pot numai purifica și liniști mintea pentru a obține cunoașterea de Sine.
6. Prin urmare, apropie-te de un profesor plin de compasiune, un cunoscător al Sinelui, care să te învețe cum să investighezi adevărul și să faci discriminarea.

angel2

Calificări pentru cunoaștereade Sine
7. Pentru cunoașterea de sine sunt necesare unela calificări. Timp, locul și circumstanțele sunt mijloace auxiliare.
8. Fără prezența unui îndrumător calificat,cunoașterea de Sine nu va avea loc. Patru calificări importante sunt menționate de marii îndrumători, care și-au realizat Sinele și au obținut viziunea non-dualității, dupa cum reiese din Vedanta.
9. Cele patru calificări sunt: 1. Discriminarea între efemer și etern. 2. Detașarea de obiecte. 3. Calificările secundare ale Celor șase câmpuri 4: Dorința arzătoare pentru eliberare.
10. Discriminarea (viveka) este înțelegerea fermă că Sinele, conștiința obișnuită lipsită de acțiune,nelimitată și non-duală, este etern și că lumea obiectelor schimbătoare este efemera.
11. Absența poftei pentru lucrurile schimbătoare până la stările spirituale este detasarea (viragya).
12. Mintea este rezolvată atunci când, susținută de detasarea fata de obiecte, atenția este eliminată din obiecte și se îndreptă în mod repetat către Sine. (Sama)
13. Punerea organelor de percepție și acțiunilor la locurile cuvenite, după retragerea lor dinspre obiectele corespunzătoare, se numește controlul de Sine (dama).
14. Trebuie sa apara non-dependența ego-ului de obiectele exterioare, sau absența sentimentului de „al meu” (Uparati), precum si obiectivitatea față de orice fel de durere, fără anxietate, văicăreli sau încercarea de răzbunare. (Titiksha)
15. Trebuie sa existe convingerea solidă și profundă că, cuvintele Scripturii și sunt adevărate si îndrumătorul este de incredere. (Shraddha)
16. Sa ne îndreptam mintea întotdeauna și în orice mod spre Conștiință. (Samadhana), nu spre liniștirea sau amuzarea minții.
17. Este obligatorie dorinta arzatoare de a scăpa de atașarea față de obiecte, născută din ignoranță și recunoscând Sinele ca valoarea supremă. (Mumukshutva)

Libertatea

Îndrumătorul
18. Pentru a obține eliberarea, o persoană calificată care vrea să știe adevărul trebuie se apropie un îndrumător care cunoaște scripturile.
19. Un îndrumător calificat este unul care știe însemnătatea scripturilor prin
cunoaștere / experiență directă și a cărui minte este schimbată în conștiință. Mintea Lui luminează precum cărbunii care ard mocnit. El poate dezvălui cu încredere mijloacele de cunoaștere, este plin de compasiune fără motiv, neafectat de dorințe pentru obiecte si este prietenos cu căutătorii de care se apropie cu o atitudine corectă.
21. Căutătorul trebuie să ceară protecție față de agitațiile produse de
implicarea (samsara).
22. Profesorii luminați care au trecut oceanul samsara sunt ca primavara, deoarece aduc o nouă viață cautatorilor de Sine ajutându-i să cunoască adevărul fără a se aștepta la rezultate.
23. Odată acceptat ca student, un cautator de Sine calificat, care vine in contact cu astfel de îndrumători, se poate relaxa la umbra pomului tradiției învățăturii, pentru că înțelege că Vedanta este un mijloc valabil și dovedit pentru atingerea eliberării.
24. Profesorul arată cauza suferinței care duce la multe nașteri și morți repetate, la înrobirea față de lume (anatma) provocată de ignoranță față de adevărata natură și dezvăluie soluția să discriminării dintre Sine(Atma) și non-sine (anatma). Discriminarea între ceea ce este real și ceea ce este aparent real distruge ignoranța și efectele sale.

Prayer_Team

Ce trebuie să fie cunoscut
25. Vă voi explicata răspunsurile la următoarele întrebări: (a) natura și originea înrobirii, (b) modul în care este susținută, (c) cumse obține eliberarea, (d)natura non-sinelui, (e) natura Sinelui și (f), cum să faci discriminarea între Sine și non-sine.
26. Ascultă cu atenție cum este predată discriminarea în detaliu și aplic-o cu sârguință permanent.

Ce este nu Sinele?
27. Corpul fizic (karana sarira) se naște ca urmare a karmei din viețile anterioare. Este locația experienței individului și este alcătuit din materie, care a evoluat ca rezultat al grosificării elementelor subtile.
28. Corpul subtil (suksma sau linga Sarira) este compus din cele cinci organe de percepție, cele cinci organe de acțiune, cele cinci funcții fiziologice, cele cinci elemente subtile incepand cu spațiul, ego-ul, mintea, intelectul, memoria, ignoranța, dorința și acțiunea.
29. Corpul subtil este născut din elemente în stare subtilă și conține impresiile experiențelor anterioare (vasane). Este experimentarea rezultatelor acțiunilor atât bune cât și rele și este un atribut limitativ (upadhi) fără de început pentru Sinele care crede ca este un individ. Visul este starea sa naturală. Corpul subtil, luminat de sine, luminează, la randul sau, obiectele din vis fără ajutorul corpului fizic.
30. Este instrumentul individului utilizat pentru efectuarea acțiunii. Individul (Jiva),a cărui natură este Conștiința, este liber de corpul subtil, dar devine un actor aparent atunci când luminează corpul subtil.
31. O putere (maya) se află în conștiința nelimitată. Este numit nemanifestatul (avyakta) și dă naștere lumii. Este ignoranța fără de început și este atăt natura celor trei guna (sattva, rajas, tamas), cât și efectele lor. Se poate deduce din efectele sale, de oricine are o minte limpede.
32. Această putere este o minune care nu poate fi explicată rațional, pentru că nu este nici adevărată, nici inexistentă, nici o combinație a celor două. Nu este nici separată, nici neseparată de Conștiință și nici nu este alcătuită din părți.
33. Nemanifestatul apare ca cele trei puteri esentiale ( guna) și este corpul cauzal (karanasarira) al Conștiinței. Somnul profund, starea în care activitățile simțurilor și mintea sunt inactive este cea mai subtilă stare.

Woman sleeping on white background

Ce este Sinele nelimitat?
34.Vă voi învăța natura Sinelui nelimitat (Paramatma) cunoașterea prin care ești eliberat din robie și atingi unitatea cu tot ce este.
35. Conștiința există de la sine, transpunându-se întotdeauna în gândul „Eu”, distinct de cele cinci învelișuri (Pancha Kosa) și observatorul celor trei stări ale experienței.
36. „Eu”, Conștiința cunoaște prezența și absența minții și gândurile sale în stările experienței: de veghe, de vis și de somn profund.
37. Conștiința se vede pe sine de la sine, dar nimeni nu vede Conștiința. Ea luminează mintea, dar mintea nu o poate lumina.
38. Conștiința strălucește ca „Eu” în cele trei stări ale experienței și observă mintea dezvăluind elementele fără formă (aerul și spațiul) și elementele formei (foc, pământ apă). Ea nu se schimbă.

Ce este înrobirea?
39. „Eu” în gândirea greșită a anatma este o persoană, care se simte înrobită de obiecte și suferă necazurile nașterii și morții. La fel ca un vierme de mătase prins in capcana gogoașei, individul (jiva) crede că, corpul său supus distrugeii este real și din neștiință îl hrănește, îl unge și îl protejează.

Cum se întâmplă înrobirea?
40. Puterea predominantă a Maya -Tamas (energia grea, intunecata) acoperă strălucirea fără de început a Conștiinței non-duale, așa cum eclipsa acoperă soarele.
41. Conștiința este liberă de impurități, dar atunci când este eclipsată de ignoranță, individul consideră că, corpul este Sinele. El este afectat apoi de forța puternică a rajas (energia agitata a actiunii) și devine subiectul dorințelor înrobitoare, furiei etc.
42. Aceste două puteri sunt responsabile pentru înrobire și îl fac pe individul aparent (jiva) să presupună că este corpul.

Ce susține asta?
43. Ignoranța este sămânța din pomul samsara, sentimentul de „Eu” din corpul fizic este incolțirea, multitudinea dorințelor sunt frunzele, acțiunile-seva, corpul-trunchiul, Pranas-ramurile, organele de acțiune și percepția-crengile, obiectele simțurilor-florile iar fructele sunt bucuriile și necazurile diferite născute din cauza acțiunilor jiva, care, ca o pasăre pe o ramură, mănâncă și se bucură.

Libertate

Cum să-ți câștigi libertatea?
44. Pentru a utiliza corect Scriptura, cineva ar trebui să –și urmeze propria dharma. Din acest angajament apare purificarea minții. Recunoașterea de Sine are loc într-o minte pură și distruge ignoranta si efectele sale.

Cum să discriminăm Sinele și non-Sinele?
45. Libertatea separă conștiința nelimitată de obiectele care apar în ea și schimbă toate obiectele în conștiință prin cunoașterea „Eu sunt Conștiință.”
46. Corpul fizic este realizat din alimente, este susținut de alimente, moare fără alimente și aparent acoperă Conștiința. Acest sac de piele, oase și deșeuri nu poate fi Sinele pur.
47. Corpul fizic este un obiect în percepție, un ansamblu inert și nu există, nici înainte de naștere,nici după moarte. El capătă noi atribute în fiecare moment, făcând incertă natura sa. Cum poate să fie Sinele, cel care cunoaște toate schimbările?
48. Prana, dotată cu cinci organe de acțiune, străbate corpul fizic și se numește pranamaya-Kosa, deoarece ascunde aparent Sinele, Conștiința nelimitată.
49. Nu poate fi Sinele, pentru că este o modificare a elementului aer, care intră și iese din corp, nu este sensibil și este întotdeauna dependent.
50. Organele de percepție și mintea formează manomaya-Kosa. Acesta străbate pranamaya-Kósa și este foarte puternică,deoarece proiectează dualitatea aparenta de „Eu” și „al meu”. Se pot diferenția nume și atribute.
51. Manomaya Kosa nu este Sine, deoarece se schimbă, începe și se termină, este prin tristă prin natura ei și este un obiect al percepției. Conștiința nu apare niciodată ca un obiect care să poată fi cunoscut.
52. Intelectul (buddhi), cu modificările gândirii și organele percepțiie alcătuiesc vijnanamaya-Kosa. Determină samsara și sentimentul de a fi cel care face.
53. Intelectul iuminează obiectele deoarece reflectă conștiința. Este o formă modificată a ignoranței care funcționează ca un organ de cunoaștere și acțiune și crede că, corpul și organele de simț sunt „Eu”.
54. 55. Natura vijnanamaya-Kosa nu poate fi determinată, deoarece este o formă modificată a ignoranței. Este locația sentimentului de „Eu” și este jiva, cel care crede că acționează. Deoarece impresiile acțiunilor anterioare sunt înrădăcinate, el efectuează acțiunile bune sau rele și se bucură de rezultate. Se mișcă cu ajutorul organelor superioare și inferioare de colo-colo. Din ea vin bucuria și tristețea și cele trei stări ale experienței.
56. Nu poate fi Sinele, deoarece se schimbă, împrumută lumina de la Constiință, este limitat, un obiect în percepție, este incomplet și condiționat de timp.
57. Anandamaya-Kosa este o modificare născută din tamas, străbătută de reflecția celor trei grade de fericire experiențială (Priya, moda, pramoda), și apare din conștiință prinobținerea obiectului dorit. Este rezultatul plăcut al faptelor meritorii. Atunci când este experimentat,oricine care are un corp devine, fără pic de efort, fericirea în sine.
58. Se manifestă deplin în somnul profund. Este experimentat parțial în starea de vis și în cea de veghe prin contemplarea sau obținerea obiectelor dorite.
59. Nu este Sine pentru că este o modificare a Prakriti, depinzând de mintea care acționează ca un upadhi, este rezultatul acțiunilor meritorii și se manifestă în trepte.
60. Când negarea kosas se face prin introspecție logică bazată pe Scriptură, Conștiința este izolată și cunoscută a fi Sinele.

Reckless person

Sinele, natura ta esențială.
61. Sine, conștiința, poate fi cunoscut de oricine prin discriminare. Este de la sine luminos, un întreg nepartiționabil, distinct de cele cinci învelișuri, martor al celor trei stări ale experienței, neschimbat și nealterat de nimic care este în contact cu el.
62. Cercetătorul de Sine a spus. „Am negat cele cinci învelișuri, dar eu văd doar goliciune. Este ceva care urmează să fie cunoscut prin anchetă? ”
63. 64. Profesorul a spus, „Da, este cunoscătorul acestui gol. Asta ești tu, Conștiința nelimitată. Ești adeptul introspecției”.
65. Trebuie să cunoști în intelect că ești conștiința atemporală nelimitată care strălucește de la sine în toate cele trei stări (vis, veghe și somn profund), care stralucește ca fericire experiențială (Ananda) și, de asemenea, strălucește și sub forma de „Eu”, „Eu” Sinele cel mai intim și sinele reflectat care luminează obiectele.
66. Înțelepții sunt eliberați din samsara de cunoașterea faptului că Sinele individual și Sinele nelimitat nu sunt separate.
67. Constiința nelimitată este existență și cunoaștere. Este de la sine evidentă, mereu prezentă, pură, dincolo de maya și este fericirea necondiționată de experientele dependente de timp.
68. Existența de care se bucură întreaga lume este împrumutată de la conștiință. Nu există nimic, decât conștiința. Este o iluzie să ne gândim că există altceva în afară de conștiință.
69. Atharva Veda spune: „lumea este doar conștiință.” Orice se suprapune pe conștiință este doar conștiința.
70. Dacă lumea ar fi fost reală, sinele ar fi fost afectat de ea, Vedanta ar înceta să mai fie un mijloc valabil de cunoaștere de Sine și Cel care a creat Vedanta ar fi un mincinos.
71. Sinele, care declară adevărul despre natura lui, spune: „Eu nu sunt în ființe (obiecte). Ele sunt în mine. ”
72. Dacă lumea ar fi fost reală, ar apărea și în somnul profund.
73. Sinele, conștiința, este substratul lumii. Percepția falsă face ca obiectele să apară în conștiința și să pară a fi separate de ea.eu-sunt-acela

Identitatea „Eu” și „Asta”
74. Dacă sinele individual (Jiva) și eul nelimitat (Isvara-Dumnezeu) sunt cercetate în mod corespunzător este revelată nesepararea lor, așa cum este subliniată în declarația „Eu sunt asta”.
75. Unitatea „eu” și „asta” este stabilită prin înțelesurile lor implicite, nu prin semnificațiile lor aparente, ca valul și marea, care indică calități reciproc opuse.
76. Diferențele dintre individ și total sunt cauzate de diferențele dintre upadhi. Maya este upadhi lui Isvara, cauza întregului, și cele cinci învelișuri (panchakosas) sunt upadhi ale individului.
77. Când upadhi-urile sunt negate, nu mai rămâne nici o diferență între individ și total. Diferența dintre rege și subiect este doar o diferență de statut. Ambii sunt doar ființe umane.
78. Unicitatea individului și totalității este stabilită implicit. Nu este suficient să respingi total sau să nu respingi înțelesurile lui „eu” și „asta.” Trebuie să se realizeze printr-o respingere a atributelor neesențiale ale celor două.
79. De exemplu, în propoziția „această persoană pe care o vedeți aici este … ” o persoana care face discriminarea își stabilește unitatea prin renunțarea la elementele contradictorii, adică loc, timp și circumstanțe.
80. Orice este făcut din argilă este mereu argila. Orice lucru care este facut din conștiință este mereu conștiință. Nu este nimic altceva decât conștiință, deci individul și totalul nu poate fi decât unul. În acest fel, identitatea individului și a totalului este revelata în sute de declarații vedantine.
81. Prin urmare, „Eu” sunt conștiința nelimitată, non-duală, fără schimbare și fără impurități.
82. La fel cum obiectele dintr-un vis, nu sunt reale, obiectele din starea de veghe, create de ignoranța de Sine, nu sunt reale. Prin urmare, complexul sentiment/ corp / minte nu este real. Suntem conștientizarea lor, fără schimbare și fără impurități.

eseuri_89268

 

Beneficiile cunoașterii Non-Dualității
83. Gândul, adică cunoașterea care indică identitatea dintre individ și totalitate (antahkarana-vritti) este liber de dualitate și este conștiința unică. Atunci când cunoașterea este fermă, cel care are cunoașterea este eliberat în timpul vieții întrupate.
84. El sau ea este declarat a fi eliberat în timpul vieții întrupate, atunci când cunoașterea de Sine este clara, fericirea este continuă și lumea mai mult sau mai puțin uitată.
85. Chiar dacă trăiește într-un trup, caracteristica cea mai proeminentă a celui eliberat este lipsa înțelesului lui „Eu” si lui „al meu.”
86. Nu regreta acțiunile efectuate în trecut, este eliberat de vinovăție, nu este îngrijorat de viitor și este dezinteresat, cu referire la ceea ce se întâmplă în prezent.
87. Vede,în mod egal, obiectele aparent distincte dotate cu atribute acceptabile și cu atribute inacceptabile.
88. Nu este euforic atunci când situațiile sunt în armonie cu ceea ce-i place si nici depresiv atunci când nu sunt.
89. Este indiferent față de laude, de învinuiri sau jigniri.
90. Nu există nici samsara, nici vreo viață de realizat, pentru cel eliberat. Dacă există samsara nu există nici o cunoaștere a conștiinței datorită minții extrovertite.
91. Așa cum acțiunile efectuate într-un vis se dizolvă în starea de veghe, rezultatele cumulate ale acțiunilor anterioare sunt dizolvate de cunoașterea de sine.
92. Faptele bune sau rele făcute într-un vis, nu îl pot trimite pe cel din starea de veghe în rai sau în iad.
93. Cel eliberat este liber de experiențe și imparțial față de ele, nefăcându-și griji cu privire la viitor.
94. Spațiul nu este afectat de obiectele care stau în el, nici de aparentele arome. Sinele, conștiința, nu este afectat de caracteristicile adjuncților limitativi (upadhi).

what-a-cool-gif

Karma celui eliberat
95. Rezultatele acțiunilor efectuate înainte de eliberare se fructifică ca o săgeată lansată dintr-un arc.
96. O săgeată destinată unui tigru nu se oprește atunci când arcașul își dă seama că a confundat o vacă cu un tigru.
97. Nu este corect să spunem că, cei eliberați sunt afectați de rezultatele acțiunilor lor trecute, așa cum nu este corect să spunem că o persoană care a ucis pe cineva într-un vis ar trebui să fie tras la răspundere atunci când se trezește.
98. Cuvintele infailibile ale Scripturii spun că Sinele este nenăscut și nu este condiționat de timp. Dacă acest lucru este adevărat, atunci cum poate o acțiune și rezultatele sale să îl afecteze?
99. Deoarece corpul este suprapus peste sine, nu este independent. Cum se poate naște o suprapunere? Dacă nu se naște, cum poate muri? Cum poate ceva ireal să producă efecte?
100. Scriptura vorbește despre karma din punct de vedere empiric, pentru a satisface curiozitatea oamenilor ignoranti care doresc să știe de ce mai rămâne corpul după ce cunoașterea de Sine s-a produs.
101. Vedanta se reduce la un fapt pentru care textele constituie un mijloc de cunoaștere: individul și lumea sunt una. Cel eliberat trăiește cu această cunoaștere.

Realizarea
102. Căutătorul i-a zis profesorului, „Prin harul tău sunt binecuvântat pentru că am realizat tot ce trebuie realizat. Sunt eliberat din samsara. Sunt fericirea întreagă și completă, fără lipsuri și mereu prezentă. Sunt tot ceea ce este. ”
103. „Am recăpătat împărăția datorită harului tău și harului lui Isvara-Dumnezeu. Tu și Dumnezeu sunteți una. Mă închin la tine din nou și din nou. ”

prayer-on-my-knees

După Iluminare
104. Profesorul a spus, „Petrece-ti timpul observându-te în orice situație și bucură-te de fericirea Sinelui.
105. Poți pleca acum. Esti liber. Trăiește conform rezultatelor acțiunilor tale din trecut. ”
106. Ucenicul și-a adus din omagiile sale profesorului. Mintea lui înecată într-un ocean de fericire, s-a mutat de colo-colo, binecuvântând cu învățăturile sale pe toata lumea cu care se întâlnea.
107. Natura sinelui a fost dezvăluită în acest dialog pentru înțelegerea ușoară a căutătorilor eliberării.
108. Aceste cuvinte eliberatoare ale lui Shankara potolesc setea existențială a cei care caută eliberarea de razele puternice ale soarelui samsara.

sursa-aici

MUZIC

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s