Detensionarea emoţională


Cei mai mulţi dintre noi vor fi trăit, cu siguranţă, o experienţă în care, după ce ne reprimăm emoţiile, o perioadă îndelungată de timp, atunci când acestea îşi croiesc, în cele din urmă, drum la suprafaţă şi răbufnesc, noi manifestăm ceva similar unei căderi nervoase ori unei crize de nervi. O anumită perioadă de timp, şuvoiul năucitor de simţăminte ce ne gonesc prin trup, ne macină, iar noi nu mai „funcţionăm” în mod corespunzător.

anger

Adesea, aceste izbucniri ne iau prin surprindere, irupând dinlăuntru, pe când suntem în drum spre casă, ori spre serviciu; pe când vizionăm un film; sau pe când îndeplinim o îndatorire lumească, de orice natură. Putem avea impresia că nu ştim ce anume ne-a stârnit mânia; ori, deşi cunoaştem factorul declanşator, acesta nu justifică, în mod logic, reacţia noastră emoţională pustiitoare, covârşitoare. Şi aceasta pentru că eliberăm simţăminte care s-au acumulat de-a lungul unei perioade îndelungate de timp; şi, oricare ar fi fost factorul declanşator, el nu constituie decât un catalizator al unui catharsis mai amplu şi atât de necesar.Beautiful woman teeth eating red pepper

În toiul unei asemenea experienţe, este important să-i permitem urmarea cursului firesc, mai degrabă decât să îi opunem rezistenţă sau să o suprimăm. Oriunde ne-am afla, vom reuşi, poate, să găsim un locşor retras, ferit, în care le putem permite sentimentelor să se reverse. În cazul în care nu avem numaidecât acces la un asemenea loc, ne putem promite să ne rezervăm, cât mai curând posibil, un răgaz numai pentru noi înşine – poate chiar prin luarea unei zile libere. Ceea ce contează este că trebuie să îi acordăm sistemului nostru emoţional, atenţia atât de necesară. Este esenţial să ne îngăduim nouă înşine, eliberarea emoţiilor înăbuşite în interior, pentru a împiedica apariţia dezechilibrelor, în trup sau în minte.Healing-Zone-Mind-Detox-Method

Atunci când te simţi mai bine, propune-ţi să găseşti o cale de a-ţi analiza şi prelucra emoţiile, cu mai multă regularitate! Una dintre modalităţi constă în consultarea unui terapeut sau stabilirea unor întâlniri periodice, cu un prieten de încredere. Ţinerea unui jurnal poate fi, la rândul ei, o modalitate minunată de conştientizare şi eliberare a emoţiilor; de asemenea, anumite forme de meditaţie. A-ţi crea spaţiul necesar, în viaţă, pentru detensionarea emoţională periodică, îţi va menţine starea înfloritoare de sănătate şi echilibru, precum şi dragostea de viaţă.

Căderea nervoasă sau izbucnirea de furie 

Detensionarea emoţională de Madisyn Taylor

13346751_1200520933294387_3693519158103236130_n

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s