Interacţiunea cu oamenii dificili


La un moment dat, de-a lungul vieţii, ne-am confruntat, cu toţii,  cu oameni dificili; iar comunicarea deschisă, limpede şi onestă s-a dovedit soluţia ideală.clear-communication 

Pe tot parcursul vieţii, întâlnim o mare varietate de oameni. Mulţi dintre ei ne impresionează în mod plăcut. Cu toate acestea, întâlnim, în răstimpuri, indivizi cu care interacţiunea se dovedeşte problematică, dificilă, dintr-un motiv sau altul. O atare persoană poate fi un coleg sau prieten apropiat, care menţine o atitudine recalcitrantă, îşi atrage neplăceri, se comportă ridicol sau acţionează necugetat. Uneori, ne stă în putere să liniştim sau să evităm asemenea oameni, pe termen scurt. Însă, interacţiunea pe termen lung este anevoioasă şi, implicit, istovitoare. Comportamentul oamenilor dificili vă poate aduce în pragul exasperării; dar este important să vă păstraţi cumpătul. Păstrarea calmului este primul pas, îndeosebi dacă sunteţi pe punctul de a-i înfrunta.

Calm

Evitarea unei persoane dificile se dovedeşte adesea imposibilă şi nu este în interesul sau spre Binele vostru cel mai înalt, mai ales dacă locuiţi sau lucraţi împreună. Totodată, eforturile de a vă ţine la distanţă se pot transforma într-o sursă de tensiune psihică şi anxietate, dacă asemenea persoane fac parte din cercul vostru social. În acest caz, soluţia ideală este abordarea problemei, cu tact, amabilitate, blândeţe. Nu le permiteţi acţiunilor sau stării lor de spirit să vă afecteze! De asemenea, poate alegeţi să vă exprimaţi sentimentele în mod direct. Spuneţi-le persoanelor respective ce stare vă induc atitudinile sau acţiunile lor şi, totodată, încurajaţi-i înspre o conduită şi un plan de acţiune pozitive! Fiţi fermi şi, totodată, respectuoşi;  şi nu jucaţi rolul victimei! O altă abordare, în interacţiunea cu un individ dificil, constă în dobândirea unei înţelegeri profunde a naturii sale reale, a celui care este, în esenţă. Întrebaţi persoanele respective de ce săvârşesc anumite acţiuni sau fac anumite afirmaţii. În cazul în care nu acceptaţi motivele acestora, adresaţi-le întrebări suplimentare, cu scopul de a descoperi cauza acestor comportamente. Printr-o atare procedură, s-ar putea să le schimbaţi viziunea sau, cel puţin, să le facilitaţi înţelegerea punctului vostru de vedere.

communication


Poate veţi dori să reflectaţi la cuvintele pe care le veţi adresa unei persoane dificile, înainte de a o aborda efectiv. Dacă vă stă în putere, evitaţi să emiteţi judecăţi sau să aveţi o atitudine defensivă, şi încercaţi să abordaţi conversaţia, cu obiectivitate! În cazul în care întâlniţi receptivitate, deschidere, străduiţi-vă să ajungeţi la un consens! Pe de altă parte, în cazul în care abordarea voastră amiabilă nu se bucură de succes, desprindeţi-vă şi mergeţi mai departe! Nu există niciun motiv pentru a-i permite unei situaţii sau persoane dificile să vă copleşească, să vă afecteze starea de spirit. Amintiţi-vă că vorba dulce mult aduce – ascultaţi-le punctul de vedere şi deschideţi-le, totodată, noi perspective!

de Madisyn Taylor

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s