20 sfaturi


1.  APA CALDA DIMINEATA
O ceasca de apa calda bauta dimineata pe stomacul gol (cu lamâie stoarsa ar fi chiar mai bine) ajunge direct în intestine si curata mucusul acumulat în ziua precedenta. Beti înca o cana de apa calda seara.
2. LUBRIFIATI, NU INUNDATI Stomacul are nevoie sa fie uns, lubrifiat, dar nu inundat. Consumând lichide în timpul mesei, va înecati enzimele digestive, iar digestia are loc doar partiMal. Este preferabil ca lichidele, sucuri sau mai bine apa, sa fie baute la 30 de minute distanta fata de masa — înainte sau dupa, dar nu în timpul mesei.nice-wallpapers-103
3.   MESTECATI ÎNCET
Una dintre cele mai importante recomandari este aceea de a mesteca încet, pâna când mâncarea devine lichefiata. Savurati fiecare înghititura de mâncare. Simtiti compozitia alimentelor si retineti-le aroma. Procesul digestiv începe atunci când saliva intra în contact cu hrana si începe masticatia. Astfel, alimentele mestecate vor trece usor prin sistemul digestiv si veti beneficia de o absorbtie maxima a substantelor nutritive.
4. MÂNCATI ATUNCI CÂND SUNTETI LINISTIT Organismul dumneavoastra nu poate digera mâncarea în mod adecvat daca sunteti suparat sau tocmai ati avut o disputa. Mâncati atunci când sunteti linistit. Digestia va fi mult mai buna în astfel de conditii.
5. NICI PREA CALD, NICI PREA RECE
Temperatura alimentelor si bauturilor care intra în sistemul dumneavoastra influenteaza conditia splinei, bateria dumneavoastra de energie, precum si alte organe. Bauturile de la gheata slabesc organele. Nici consumul unor alimente fierbinti, tocmai luate de pe foc, care va ard valul palatin, nu este benefic, ca urmare a faptului ca va distruge mucoasa bucala, va distruge mucoasa gastrica si degradeaza papilele gustative. Este de preferat consumul alimentelor, al bauturilor si al apei la temperatura camerei sau usor încalzite.
6. DECORATI-VA FARFURIA Când adulmecati, admirati sau doar va gânditi la mâncare, creierul dumneavoastra trece la actiune, trimitând glandelor salivare mesajul de a secreta saliva ce contine enzime digestive. În consecinta, preparati meniuri atractive, delicioase, care sa stimuleze digestia.
7. ALTERNATI ALIMENTELE
Nu mâncati aceleasi mâncaruri zi dupa zi. Nu aveti nevoie de cantitati prea mari dintr-un singur aliment; acest fapt poate duce adesea la alergii, sensibilitati sau intolerante alimentare. De exemplu, puteti sa consumati un fel de mâncare o data la patru zile, nu în fiecare zi. Nu numai ca veti preveni alergiile, dar îi veti furniza organismului o paleta mult mai larga si variata de substante nutritive.
8. ASCULTATI-VA TRUPUL Luati aminte la alimentele dupa care tânjiti. Daca va doriti foarte tare un anumit aliment — în functie de culoarea, mirosul sau sentimentul pe care vi-l da — lasati-va dus de val si bucurati-va de el. S-ar putea ca organismul dumneavoastra sa aiba nevoie de anumite substante nutritive continute în acel aliment. Nu vorbesc de biscuitii cu ciocolata în acest caz! Ma refer la acele plante proaspete, fructe, legume, condimente si multe altele care se gasesc în alimentare si supermarket-uri. Mergeti la raionul de fructe si legume proaspete cu mintea si spiritul deschise. Ce pare sa fie bun? Ce miroase bine? Ce alimente par sanatoase si pline de energie? Apoi alegeti.
9. ENZIME! ENZIME! ENZIME! Germenii, legumele si fructele crude, nucile si semintele sunt pline de enzime, cheia unei bune absorbtii a substantelor nutritive si a unei sanatati vibrante. La p. 213 veti gasi mai multe informatii despre enzime si despre metodele de germinare a semintelor, care pot fi aplicate acasa.
10. MICUL-DEJUN Mâncati întotdeauna ceva sanatos si consistent la micul-dejun. Acesta este momentul în care energia stomacului dumneavoastra este la cele mai înalte cote, iar sucurile digestive care contin enzime sunt gata de atac. Daca aveti obiceiul sa sariti peste micul-dejun, cu timpul va veti slabi stomacul si functia digestiva. Indiferent cât de putin mâncati, alegeti ceva sanatos la micul-dejun. Fructele proaspete, terciul de ovaz, mei sau quinoa sunt foarte bune pentru masa de dimineata.
11. ACTIV SEARA Ultima masa a zilei trebuie sa o luati cu cel putin doua ore înainte de culcare. Atunci când mâncati prea târziu, va stresati si va extenuati organismul. Nu puteti sa digerati eficient o masa luata târziu, în conditiile în care va culcati cu stomacul plin. Este un lucru nociv pentru organele digestive, inima si ficat, ca sa nu mai vorbim de apetitul sexual!
12. PREFERATI LEGUMELE CRUCIFERE Consumati cantitati mari de varza, broccoli, varza de Bruxelles sau conopida. Aceste alimente sunt foarte bune pentru detoxifierea si energizarea sângelui.
13. BETI SUCURI „VERZI“, DE ZARZAVATURI
O data pe saptamâna, faceti-va un suc verde. Fiind obtinute dintr-o paleta larga de legume verzi, aceste sucuri au un efect de reîntinerire asupra organismului datorita continutului lor mare de clorofila (resursa de energie vitala a plantelor), care ajuta la purificarea sângelui, producerea globulelor rosii, detoxifierea organismului si producerea energiei. Sucurile verzi sunt un combustibil perfect pentru organism. Continutul ridicat de apa ajuta la asimilarea lor rapida, iar leguma se transforma în suc aproape în totalitate, cu exceptia fibrelor,    partea nedigerabila a plantelor. Sucurile verzi va furnizeaza toate ingredientele sanatoase ale plantelor, într-o forma usor de digerat si de absorbit. Iata o varianta de suc, dumneavoastra puteti experimenta orice idei aveti:1 morcov, 1 castravete, 4 tulpini de telina,1 tulpina de anason, câteva frunze de spanac,
o bucatica de radacina de ghimbir,
câteva ramurele de patrunjel si
o legatura de lucerna încoltita (optional). Pentru rezultate spectaculoase, mai puteti sa adaugati o lingurita de amestec sub forma de praf, obtinut dupa reteta mea, sau un aliment superconcentrat sub forma de praf.
ALIMENTE SUPERCONCENTRATE VERZI:
Lucernã verde, Orz verde, Pir, Alge verzi-albastre, Spirulinã, Chlorella LUCERNA VERDE: PÃRINTELE TUTUROR ALIMENTELOR Lucerna reîntinereste întregul sistem, crescând rezistenta, vigoarea si vitalitatea. Contine toate vitaminele (de patru ori mai multã vitamina C decât citricele) si mineralele cunoscute (continutul de calciu este atât de mare, încât iese din grafice), precum si enzime digestive, fitoestrogen (hormoni de naturã vegetalã), flavonoide, aminoacizi si clorofilã. Lucerna verde este folositã pentru detoxifierea si fertilizarea ficatului, este recomandatã ca adjuvant în regimurile de slãbire, pentru întãrirea si purificarea sângelui, pentru digestie si ca tonic general, un adevãrat potentator al sistemului imunitar. Puteti cumpãra lucernã verde sub formã de pudrã sau capsule, din magazinele de produse naturiste.
ORZUL VERDE: UN EXTRAORDINAR DETOXIFIANT
Orzul verde contine aproape toate substantele nutritive necesare organismului uman, cu exceptia vitaminei D. Este foarte asemãnãtor cu pirul si este usor de digerat. Este o plantã cu frunze de culoare verde-închis, care contine aceleasi substante nutritive ca si legumele cu frunze verzi, dar având o concentratie de vitamine, minerale si proteine mult mai mare. Are la fel de multe proteine ca si carnea, dar este sãnãtos. Orzul verde are de 11 ori mai mult calciu decât laptele de vacã, de cinci ori mai mult fier decât spanacul si de sapte ori mai multã vitamina C decât sucul de portocale. Este benefic pentru toate tesuturile si organele, dar mai ales pentru inimã, plãmâni, artere, încheieturi si oase. Ajutã la protejarea de agentii poluanti, de cancer, de ulcere si de problemele digestive. Este un excelent stimulator al energiei, are proprietãti antiinflamatorii si anti-îmbãtrânire si întãreste reactia imunitarã. În sfârsit, este un întãritor al întregului organism, cu efecte directe asupra functionãrii inimii si a circulatiei sângelui si contribuie la scãderea colesterolului. Dacã nu reusiti sã mâncati cantitãti mari de legume verzi, atunci consumul de orz verde deshidratat este o variantã potrivitã si hrãnitoare. Îl puteti cumpãra de la magazinele de produse naturiste. O linguritã de praf (5 g) este echivalentã cu consumul a 100 de grame de legume crude, precum spanacul, varza creatã, lucerna încoltitã sau broccoli.
TOPUL CELOR 5 ALIMENTE SUPERCONCENTRATE DIN PLANTE, PROPUS DE MINE
1.     UNGHIA-GÃII—ENERGIZANTUL TRUPULUI
Aceastã plantã reprezintã un tonic general pentru imunitatea organismului, îmbunãtãtind considerabil digestia. Este preferatã de toti pacientii mei, nu numai datoritã calitãtilor sale de combatere a rãcelilor si a guturaielor, dar si pentru rolul sãu în controlarea greutãtii si în ameliorarea oboselii cronice.2.   URZICA—TONICUL INTESTINELOR
O canã de apã caldã urmatã de o canã de ceai de urzicã dimineata, pe stomacul gol, vã vor pune în miscare sectorul intestinal. De asemenea, urzica mai ajutã si la curãtarea ficatului si la tinerea la distantã a infectiilor. Puteti consuma frunze proaspete de urzicã primãvara — sunt foarte bogate în vitamine si minerale. Preparati-le ca si pe spanac si folositi-le la salate. Când culegeti frunze de urzicã, aveti grijã sã mergeti în zone neaflate în apropierea soselelor sau a altor factori poluanti. Puteti sã consumati alternativ ceai de urzicã (2 cãni pe zi) si tincturã de urzicã — o zi una, o zi cealaltã. Este un excelent tonic în miezul zilei. Este bine ca bãrbatii care au probleme cu prostata sã bea 2-3 cãni de ceai de urzicã pe zi.3.   ALOE VERA—ALINÃTORUL DIGESTIEI
Eu folosesc aloe vera pentru tulburãrile digestive, balonare, gaze si flatulentã. Luati aproximativ o lingurã de aloe pe zi sau urmati instructiunile de pe ambalaj. Amestecati-o cu suc de mere sau din oricare alte fructe pentru a obtine un gust cât mai plãcut.4.   GINSENGUL SIBERIAN—INAMICUL STRESULUI Ginsengul este unul dintre cele mai vechi remedii pe bazã de plante, cunoscute de om; este folosit ca energizant de mii de ani. Este o plantã cu puternice efecte de reîntinerire a organismului si actioneazã hrãnind sângele epuizat si adaptând organsimul la stres. În practica clinicã, am descoperit efectele benefice ale ginsengului asupra pacientilor în special pe durata unei maladii si în perioadele de convalescentã, precum si postoperator, având calitãti de prevenire a infectiilor. Este excelent pentru prevenirea si ameliorarea tulburãrilor cauzate de diferentele de fus orar. Beti-l sub formã de ceai, o canã pe zi, sau sub formã de capsule ori tincturã.5.   ECHINACEA — MOTORUL LIMFEI
Disponibilã acum peste tot în lume datoritã popularitãtii sale ridicate în ultimii ani, echinacea este un nume des vehiculat în prevenirea rãcelii obisnuite. Aceastã plantã îmi place atât de mult pentru cã pune în miscare unul dintre fluidele organismului —limfa. Acest fluid circulã paralel cu vasele de sânge si eliminã toxinele din organism. Dacã nu faceti zilnic exercitii fizice, limfa nu este suficient de activã. Echinacea vine în ajutorul dumneavoastrã. Luati echinacea sub formã lichidã sau de capsule, timp de douã-trei sãptãmâni, dupã care faceti o pauzã.
14. ASOCIEREA ALIMENTELOR
Fructe + Carne/Peste = Gaze
Fructe consumate singure = Lipsa gaze
Cu alte cuvinte, asociati alimente care nu sunt concurente. Asocierea adecvatã a alimentelor: >Poate ajuta organismul sã ardã mai eficient grãsimile. >Poate asigura absorbtia maximã a substantelor nutritive, a enzimelor si a proteinelor. >Poate preveni eructatiile, balonarea, formarea gazelor intestinale si indigestia. >Poate remedia si preveni cele mai multe probleme corelate cu obezitatea. În lipsa unei asocieri corecte a alimentelor: vã va fi imposibil sã digerati complet mâncarea. >Veti tulbura activitatea enzimelor digestive. >Veti împiedica absorbtia de substante nutritive. >Riscati sã suferiti de balonare, arsuri stomacale, indigestie, malabsobtie, constipatie, crampe, sindromul de colon iritabil, flatulentã  sau chiar mai rãu. Problema constã în faptul cã unele alimente se digerã mai repede decât altele; enzimele necesare digestiei diferã în functie de tipul de aliment, ca si conditiile în care are loc o absorbtie bunã. De exemplu, pentru a fi digerate, proteinele au nevoie de sucuri digestive acide, în vreme ce carbohidratii necesitã sucuri alcaline.
15. MASAJUL RINICHILOR     RINICHII  reprezinta cele mai importante organe pentru vitalitatea generala a organismului. La sfârsitul fiecarei zile, faceti-va un masaj la rinichi. Înainte de a va culca, localizati rinichii punând palmele pe spate chiar sub linia taliei, dar deasupra sezutului. Vizualizati o lumina alba si calda care va curge din trup catre mâini. Pe masura ce veti începe sa transferati caldura si lumina catre rinichi, mâinile dumneavoastra se vor încalzi. Masati zona rinichilor. Apoi asezati-va pe o sticla cu apa calda, pregatita dinainte.
16. MICUL MEU SECRET
În cabinetul meu de la clinica, tin în dulap o minitrambulina. Între doi pacienti pe care îi primesc în cabinet cu o tinuta respectabila de medic, scot din dulap minitrambulina si încep sa sar. Pacientii nu ştiu acest lucru, pentru ca eu încep sariturile dupa ce ei ies din! cabinetul. Orice forma regulata de exercitiu fizic moderat, întindere, mers pe jos, pe bicicleta, înot,  chiar si dansul, ajuta la circulatia limfei, la eliminarea toxinelor, la punerea sângelui în miscare si la revitalizarea organismului.
17. FRECTIONAREA PIELII Când va pregatiti sa faceti o baie/un dus,  dar înainte de a intra efectiv în apa, luati un prosop, înmuiati-l în apa fierbinte si frectionati-va cu el toata pielea corpului. Începeti de la talpile picioarelor si deplasati-va în sus pe picioare, tors si brate, folosind miscari îndreptate întotdeauna catre inima. Acest lucru va pune sângele în miscare si va stimula meridianele energetice, îmbunatatindu-va digestia.
18. PERIAJUL PIELII Periati-va pielea cu o perie uscata pentru piele o data pe saptamâna pentru activarea limfei. Puteti îmbunãtãti actiunea pielii de a elimina „gunoaiele“ interne (peste jumãtate de kilogram de reziduuri sunt eliminate zilnic prin piele), efectuând un periaj regulat al întregului trup. Pentru a realiza acest lucru în mod eficient, aveti nevoie de o perie micã, asprã, din pãr natural. Periajul se face cel mai bine înainte de baie sau de dus, pe pielea uscatã. Metodã: Începeti de la tãlpi si masati picioarele cu miscãri ascendente, longitudinale; apoi în sus, pe brate si în jos, pe spate. Periajul trebuie sã fie întotdeauna îndreptat spre zona pieptului, evitând punctele sensibile, precum alunitele, negii sau venele sparte. Nu folositi niciodatã peria pe fatã.
19. CULCATI-VA DEVREME
Cu cât va veti culca mai devreme, cu atât va veti simti mai bine. În general, ficatul si vezica biliara îsi desfasoara actiunea de eliminare a toxinelor între orele 23:00 si 2:00. Daca la ora 23:00 nu va aflati în pat, tulburati procesul natural de curatare a organismului si, ca urmare, va veti simti inactiv si lenes.  20. EXISTATI, PUR SI SIMPLU Rezervati-va cinci minute linistite în fiecare dimineata, în care sa nu faceti altceva decât „sa existati“, opriti-va si reflectati, înainte de a porni în goana unei noi zile. Nu va gânditi la ceva anume, nu faceti nimic, doar existati. Puteti tine ochii închisi sau deschisi, nu conteaza. Dar rezervati-va câteva minute doar pentru dumneavoastra. Acele minute valoroase va vor ajuta sa va echilibrati componenta biochimica a organismului pentru tot restul zilei.